VŠE si přeje udělat tečku za prázdnými učebnami
Prázdné přednáškové sály, nemožnost pořádat promoce a omezování studentských aktivit. To jsou tři ústřední témata, se kterými se Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE) zapojuje do národní informační kampaně k očkování „Udělejme tečku“. Vedení VŠE chce mladou generaci motivovat k očkování proti koronaviru a upozornit na to, že budou-li studenti očkovaní, mohou tak výrazně přispět k návratu provozu školy i studentského života do běžných kolejí.
Slogan „Udělejme tečku“ má v kampani různé podoby v závislosti na tom, jaký problém by mohla vakcinace pomoci české společnosti řešit. VŠE pro svou komunikaci zvolila tři témata: Udělejme tečku za prázdnými učebnami. Udělejme tečku za omezováním studentských aktivit. Udělejme tečku za posíláním diplomů poštou. Pandemie koronaviru totiž v uplynulém akademickém roce významně ovlivnila všechny aspekty studentského života a omezila chod školy.
Výuka byla od začátku zimního semestru přesunuta do online prostředí, kde se odehrála i většina zkoušek. Nekonaly se ani oblíbené celoškolní aktivity jako např. Ples VŠE nebo Rektorský sportovní den. Desítky akcí studentských spolků i fakult musely být zrušeny. Bohužel i někteří čerství absolventi byli kvůli epidemickým opatřením připraveni o slavnostní chvíle při promocích.
„Současné vědecké poznatky ukazují, že jedinou možností, jak můžeme pandemii covid-19 čelit, je očkování. Věřím, že naši učitelé i studenti jsou si této skutečnosti vědomi, ale přesto si myslím, že je správné, aby se VŠE k národní informační kampani připojila. Je mi velmi líto studentů, kteří kvůli protiepidemickým opatřením nemohli více než rok vstupovat na akademickou půdu. Výuka online sice probíhala poměrně hladce, ale vysokoškoláci přišli o velmi důležitou část studentského života. Mladí lidé se mají mezi sebou potkávat, mají cestovat, navazovat nová přátelství a budovat si síť svých budoucích profesních kontaktů. Pokud máme nástroj, který nám pomůže udělat tečku za virtuálními životy, měli bychom jej v co největší míře využít“, konstatuje rektorka VŠE prof. Hana Machková.
VŠE bude kampaň komunikovat zejména na sociálních sítích prostřednictvím této grafiky:
O kampani
Národní informační kampaň Udělejme tečku odstartovala v dubnu 2021. Jejím cílem je především informovat a poskytovat lidem srozumitelné, aktuální a odborně správné odpovědi na otázky spojené s vakcinací proti onemocnění COVID-19. Kampaň se postupně šíří prostřednictvím firem, profesních svazů, veřejných subjektů, zájmových sdružení, regionálních samospráv či influencerů. Do kampaně se zapojila např. společnost Mondelez, Třinecké železárny nebo Český florbal. Více informací na komunikacepomaha.cz a www.ceskoockuje.cz.